Jom Derma Darah

Filed under: by:
Share

Salam semua..

Semalam merupakan hari pertama promosi Kempen Derma Darah di UPSI bertempat di Atrium Canselori, Bangunan Canselori.

Sebenarnya saya dah perasan promosi dia orang nie melalui banner yang digantung sekeliling UPSI. Entah kenapa, tiba-tiba dalam hati nie tergerak untuk mendermakan darah.

Haha..untuk pengetahuan semua, saya nie memang susah sangat nak derma darah..

"Saya takut jarum"..

Ahakz..iklan jer. Dulu memang ada niat untuk menderma darah bermula di matrik lagi. Tapi masa tu saya puasa, tak dapat lah nak derma. Kat UPSI nie pulak, siap ada anjuran PALAPES UPSI. Tapi tak pergi pun..Hehe..

Selain daripada tu, saya sempat lagi buat kajian tentang derma darah nie. Apa yang menarik minat saya ialah orang yang derma darah nie badannya akan rasa lebih ringan daripada sebelum nie. Ringan kat sini bukan dari segi berat badan. Yelah, ringan untuk laksanakan kerja. Kalau sebelum nie, malas jer..Huhu..

By the way, badan pun rasa segar sikit. Almaklumlah, lepas je derma darah, balik rumah terus MEMBUTA !! Pergh..memang tak sedar langsung masa tidur. Nyenyak betul..

Oklah, kat sini saya masukkan gambar yang saya sempat ambil yer..
Opss...bukan saya. Akak yang bertugas masa tu..Thankz kak, memang sporting habis akak tu. Siap bagi saya pegang-pegang beg darah saya. Haha.. Thankz juga kepada Bank Rakyat, atas sumbangan yang dia orang berikan. Barulah nampak fungsi Bank Rakyat kat Tg Malim nie yer..Bagus-bagus, next time boleh joint venture lagi..



Amoi ke sebelah saya nie asyik bising jer..Tahulah dah banyak kali menderma..Huh !!


9 comments:

On July 16, 2009 at 2:17 AM , din3187 said...

smpt lg dia kutk org sblh ek. hihihi. *_*
bgus2.
drma la.
ora x pnh drma lg. xnk la.
huhu. tkt..
itu jer sbbnya. hik3..

 
On July 16, 2009 at 2:34 AM , din3187 said...

haha...mana taknya, dari mula proses sampai la nak habis, excited sangat amoi tu. xpe2, tengok lah lepas nie saya nak derma banyak2..hehe..

 
On July 16, 2009 at 3:39 PM , din3187 said...

penah skali je derma darah.
pstu smpai muntah.
pitam.
then x nk da.....x snggup...:)

 
On July 16, 2009 at 4:13 PM , din3187 said...

huhu...awat jadi macam tu? x makan erk sebelum tu? tak pun badan lemah sangat kot..

 
On July 20, 2009 at 1:30 PM , din3187 said...

kat ofis sy p0n ader bt derma darah ari nie..
tp x p p0n..tkt n x brani..huhu!!
acap kali dah ader program cam nie..
tp sy still cam biasa, akn jauh kn diri dr derma darah..
tkut jarum,tkut sakit n lgp0n darah ku bkn bnyk sgt k0t..hehe
jht kn..tp nk bt cam ner..dah tn empunyer bdn x brani
thniah laa bro..sy tabik spring kat saper2 yg sudi derma darah..

 
On July 20, 2009 at 1:58 PM , din3187 said...

ohh..sama pun macam awak juga masa dulu2..tapi bila dah derma rasa seronok. rasa nak derma je lagi.hehe..tak sakit la..tak rasa pun lepas dia cucuk.

 
On July 20, 2009 at 6:20 PM , din3187 said...

da mkn....so muntah ape yg luvida mkn tu la...
mybe la bdn lemah..huhukkk...tu pengalaman paling seram. :)

 
On July 23, 2009 at 12:34 AM , din3187 said...

ceh... setakat derma darah..

 
On July 23, 2009 at 1:45 PM , din3187 said...

xper tiap2 bulan pon ppuan mmg dh derma drh yg laki ni ptt derma sebenarnyee sal darah x kuar2 jd darah dalam bdn tu lama sgt xder proses darah baru.. ppuan x per ler tiap2 bula ganti darah bru

 

Comments