Kapal Terbang Peribadi Sultan Brunei.

Filed under: by:
Share

Salam semua..

Anda kenal siapa Sultan Brunei? Ish..malunya kalau tak kenal. Siapa lagi kalau bukan Sultan Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah. Panjang betul namanya..Sultan Brunei memang terkenal dengan kekayaannya. Jadi pada hari ini, saya nak membawa anda semua melihat salah sebuah aset miliknya iaitu Kapal Terbang Peribadi ( Airbus 340 )

Haa...tengok kat bawah nie, semuanya cantik-cantik kan? Yang berwarna kuning tu emas tau. Jom tengok...

Harga kapal terbang ini bernilai USD 100 million..Ada cubala sendiri tukarkan ke RM..

Begitu indah dengan hiasan kaligrafi Al Quran

Sinki pun daripada emas..

Selesa sungguh ruangan tempat tidur

Ini pula ruang tamu. Dah macam rumah dalam kapal terbang nie.

Tandas pun dari emas? Sayangnya nak guna tandas nie..

Macam mana? cantik kan?..sejuk mata memandang. Kalau ada sebiji, memang tak duduk rumah dah. Tinggal je dalam kapal terbang tu.. kenyit


Sumber : Terkini Bersama


15 comments:

On August 10, 2009 at 3:45 PM , din3187 said...

wah ni kalo i dpt, alamat dok dlm plane aje la
teros lupe diri

wuhuhuhuhuuhuhuuhuhu

 
On August 10, 2009 at 5:00 PM , din3187 said...

saye x kenal sultan brunei....hehehe..malunyer....

 
On August 10, 2009 at 6:45 PM , din3187 said...

Aku kenal Sultan Brunei, masalahnya, dia tak pernah kenal aku.

Owh, aku memang pernah dengar yang dia ni suka emas, event ada orang citer dekat aku tandasnya pun ada yang diperbuat dari emas. Sejauh mana kebenarannya, aku tak tau la.

"Hidup hanya sementara, mati adalah tujuan dan akhirat lah destinasi kita yang kekal."

 
On August 10, 2009 at 6:57 PM , din3187 said...

hehe.. dari ne ae dia dpt duit byk..?? coz sultan mmg xwt kj byk pn.. huhu arp halal..

 
On August 11, 2009 at 12:04 AM , din3187 said...

ahaha..
sebut je SULTAN BRUNEI,.. komfem da ade lam kepala neh orang yg kayess,..
pehh,.. giler aahhh,..

p/s: aku penah trdgr dulu, sultan brunei bg duit kat sesape yg semayang terawih kt masjid (kt brunei tentunya) ms bulan puasa,.. peh,.. mmg untung yg dapat,.. tp, niat jgnla lari lak,..ahaha,.. xtau la betol ke idak,. ye dak?? wallahualam,..

 
On August 11, 2009 at 1:09 AM , din3187 said...

Salam.. pergh.. dasyat nye.. rasa cam nak tinggal kat situ je... huhuhu..

 
On August 16, 2009 at 1:13 PM , din3187 said...

......ramainya lagi orang islam yang miskin, papa kedana , kais pagi makan pagi.....sedangkan tandas pun dari emas....malang sekali.

 
On August 20, 2009 at 10:37 AM , din3187 said...

ramai yg miskin..tpi sultan brunei x abaikan rakyat dia... klu nk tau apa yg ke bawah duli sumbangkan kepada rakyat dia selidik sendiri..

 
On August 29, 2009 at 9:06 PM , din3187 said...

Hemm, akk panggil Din je ye....mcam mana dapat tengok kpl Sultan Brunei tu.....akk sendiri pun belum pernah masuk hehehehe...
memang betul Sultan nie kaya...dan betul tu Sultan nie x pernah abaikan rakyat......nak tengok gambar yang kat n3 tu pun akk tak dapat...tp akk pernah tengok dari e mail je......
Kalau pasal bg duit masa sembahyang terawih tu akk kurang pasti, tp kalau bulan ramadan nie, Sultan akan beri seluruh rakyatnya tak kira tua muda Buah kurma untuk berbuka.......

 
On September 11, 2009 at 10:43 AM , din3187 said...

tak ada lah sultan brunei abaikan rakyat nya kalau mau datang sendiri ka brunei tengok lah

 
On September 14, 2009 at 3:39 PM , din3187 said...

MENARIK....

 
On September 24, 2009 at 1:28 AM , din3187 said...

Sayan nk jumpa sultan brunei...

 
On October 19, 2009 at 11:34 AM , din3187 said...

Salam, kenapa dengan kekayaan yang tuhan beri, bantulah kepada hamba allah yang memerlukan,yang dalam kesusahan,yang kesimpatan,semua yang ada didunia ini sementara sahaja, akhirat kekal selamnya. semoga terbuka hati kepada insan yang dalam kesusahan. amin

 
On November 21, 2009 at 2:31 AM , din3187 said...

Sebenarnya semasa Ramadhan, Sultan bagi duit pada rakyat bagi yang hadir ke Istana Nurul Iman(kediaman Sultan) bagi mendirikan Solat terawih dan bertadarus. Bukan di masjid2. Dan org2 yg susah akan diberi duit Raya semasa Ramadhan. Ada yg $1 dan seterusnya..
Dan Semasa Lebaran.. kamu berpeluang mengunjungi Istana dan tengok sendiri dalam Istana dan berziarah dengan Sultan serta kerabat di diraja..

Sekarang ni.. I study ka Brunei..

 
On November 21, 2009 at 2:34 AM , din3187 said...

correction** bukan $1 tetapi $1000..

 

Comments